„PRACA Z TRUDNYM KLIENTEM” - SZKOLENIE DOSKONALĄCE DLA DORADCÓW KLIENTA PUBLICZNYCH SŁUŻB ZATRUDNIENIA.
Dla kogo:
Szkolenie adresowane jest do Doradców Klienta w Powiatowych Urzędach Pracy.
Celem szkolenia jest:
- Nabycie umiejętności i doskonalenie metod pracy z osobą długotrwale bezrobotną.
- Nabycie umiejętności i doskonalenie metod pracy z osobą bezrobotną bez kwalifikacji zawodowych.
- Zapoznanie się z podstawami teorii motywacji oraz nabycie umiejętności motywowania.
Praktyczne rezultaty dla uczestników szkolenia
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
- identyfikować problemy i bariery osób długotrwale bezrobotnych i bez kwalifikacji zawodowych i stosować odpowiednie formy możliwej pomocy,
- opracowywać i stosować odpowiednie metody postępowania przy określaniu rodzajów usług zalecanych dla osoby bezrobotnej przy wykorzystaniu segmentacji klientów i profilowania usług,
- poprawnie prowadzić rozmowy doradcze, identyfikować i określać główne problemy zatrudnieniowe, deficyty motywacyjne i bariery kompetencyjne,
- skutecznie stosować techniki motywacji, asertywności i empatii,
- wykorzystywać kontakty z instytucjami pomocowymi i zewnętrznymi usługami rynku pracy.
Program szkolenia:
- Praca z osobą długotrwale bezrobotną
- Określenie osoby długotrwale bezrobotnej – zapisy ustawowe a postawy i zachowania,
- Bezrobocie długookresowe, długotrwałe, przewlekłe – definicje i pojęcia
- Konsekwencje bezrobocia długotrwałego – fazy bezrobocia
- Teoria histerezy bezrobocia
- Struktura i terytorialne zróżnicowanie bezrobocia
- Podział bezrobocia – grupy charakterystyczne i grupy ryzyka
- Identyfikowanie źródeł problemów i dobór środków zaradczych,
- Planowanie pracy z osobą długotrwale bezrobotną – wyznaczanie celu i rezultatów, zastosowanie IPD.
- Zastosowanie metod, technik, narzędzi, instrumentów oraz programów rynku pracy.
- Współpraca z partnerami lokalnymi.
- Praca z osobą bez kwalifikacji zawodowych
- Określenie osoby bez kwalifikacji zawodowych – zapisy ustawowe a luki kompetencyjne,
- Identyfikowanie źródeł problemów i dobór środków zaradczych – dostosowanie do wymagań lokalnego rynku pracy,
- Planowanie pracy z osobą bez kwalifikacji zawodowych – wyznaczanie celu i rezultatów, zastosowanie IPD.
- Zastosowanie metod, technik, narzędzi, instrumentów oraz programów rynku pracy,
- Współpraca z partnerami lokalnymi.
- Motywacja
- Teorie motywacji,
- Postawy, zachowania, nastawienie,
- Techniki oddziaływania na ludzi,
- Odporność na stres i manipulację,
- Zastosowanie asertywności i empatii.
Założenia organizacyjne i cena:
Czas trwania szkolenia: 2 dni - 20 godzin dydaktycznych
Forma zajęć: ćwiczenia zespołowe, w parach oraz indywidualne, warsztaty, dyskusja, analiza przypadków, symulacje i scenki, wykład interaktywny wprowadzający.
Cena szkolenia:
Opcja 1 „stacjonarna” (bez noclegu) – 650,00 zł / 1 osobę
Opcja 2 „wyjazdowa” (z noclegiem) – 840,00 zł / 1 osobę
Cena obejmuje organizację i przeprowadzenie szkolenia, w tym:
- Trenera – wykładowcę
- Materiały szkoleniowe dla uczestników zawierające:
- autorski skrypt (treść merytoryczna szkolenia o poszerzonym zakresie,
- wydruk prezentacji multimedialnych, wykaz literatury źródłowej i uzupełniającej)
- zestaw druków i formularzy
- materiały piśmienne (notes i długopis), teczka/segregator.
- Ubezpieczenie
- Salę i techniczne wyposażenie szkoleniowe
- Imienne certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu
- Wyżywienie - opcja 1 „stacjonarna” - obiady, przerwy kawowe ciągłe,
- Wyżywienie - opcja 2 „wyjazdowa” – nocleg, śniadanie, obiady, kolacja, przerwy kawowe ciągłe.
Wyniki ankiet ewaluacyjnych szkolenia z zakresu „PRACA Z TRUDNYM KLIENTEM" SZKOLENIE DOSKONALĄCE DLA DORADCÓW KLIENTA PUBLICZNYCH SŁUŻB ZATRUDNIENIA 24-25.09.2019r, Siedlce.
Wyniki ankiet ewaluacyjnych szkolenia z zakresu „PRACA Z TRUDNYM KLIENTEM" SZKOLENIE DOSKONALĄCE DLA DORADCÓW KLIENTA PUBLICZNYCH SŁUŻB ZATRUDNIENIA 26-27.09.2019r, Siedlce.